Elitgolf

INGELSTA GOLFKLUBB - ELITLAG HERRAR

Ingelsta Golfklubb har ett elitlag som deltar i SM Klubblag Div 2 för herrar. Laget består av sex duktiga herrar som träffar bollen bra men alldeles för ofta.

Daniel Ivarson
hcp +0,9

Tommy Carlsson
hcp 1,0

Erik Ivarson
hcp 5,8

Kent Petersson (C)
hcp 7,7

André Fröjd
hcp +0,4

Jonathan Hellqvist
hcp 1,1

TÄVLINGAR

Arrangör: Jönåkers GK

Två dagars spel i 30 graders värme blev en tuff utmaning för alla deltagande klubbar. Daniel Ivarson och Niclas Geiborg spelade en imponerande bästboll och gick på 64 slag (-8) med 9 birdies, 8 par och en bogey. Ingelsta Golfklubb mäktade med bra spel båda dagarna och slutade på en fin 6:e plats av totalt 14 lag.

Arrangör: Nyköpings Golfklubb

Ingelsta Golfklubb spelade bra golf första dagen trots de otroligt tuffa flaggplaceringarna och låg endast 3 slag från pallplats. Tyvärr höll ej nerverna andra dagen och laget slutade på en delad 8:e plats av totalt 13 lag.