Herrgolf

ONSDAGSGOLFEN

Varje onsdag under säsong träffas klubbens plus-fyrtioherrar för trevlig gemenskap och tävling där man varierar melan flera olika tävlingsformer, spelar från olika tee's med mera.​​​ Anmälan görs via Min Golf och lottning sker på plats.​​​

POÄNGLIGAN

Under maj, juni, juli och augusti spelas också Poängligan i samband med Onsdagsgolfen. Samtliga deltagare får minst en poäng och de tretton bäst placerade får poäng från två upp till vinnarens femton poäng. Alla resultat samlas och sedan räknas de tio bästa resultaten under säsongen. Utöver äran att vinna Poängligan delar dessutom de sex bäst placerade på den ackumulerade summan av tävlingsavgiften som kommit in under säsongen.

Resultatet mailas ut till samtliga deltagare efter tävlingen varje onsdag.